Trendy w płatnościach e-commerce – 2019

Niniejszy artykuł pod tytułem Instagram – najpopularniejsze hashtagi nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Instagram – najpopularniejsze hashtagi należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

E-zakupy ewoluują z roku na rok. Firmy prowadzące działalność biznesową w Internecie starają się jak najbardziej uprościć proces sprzedażowy, jednocześnie nie narażając swoich konsumentów na niebezpieczeństwo związane z kradzieżą danych lub środków płatniczych. Co przyniósł rok 2019? Oto aktualne trendy w płatnościach e-commerce!

Trendy w płatnościach e-commerce – jeszcze więcej udogodnień

Rok 2019 przyniósł jeszcze więcej udogodnień dla klientów sklepów internetowych. Inteligentne chatboty, błyskawiczna dostawa, wyszukiwanie głosowe i personalizacja to nie jedyne nowe wynalazki, które już są z powodzeniem stosowane w e-commerce. Pojawiło się także kilka zmian w płatnościach.

Dzięki rozwojowi systemów płatności takich jak np. PayU współczesny konsument może dokonać zakupu w dowolnym wybranym e-sklepie, niezależnie od obowiązującej w nim waluty. Zamawiając towar w Chinach, możemy zapłacić za niego w złotówkach, wygodnie, szybko i bezpiecznie.

Wzrosło także znaczenie tzw. wirtualnych portfeli. Coraz więcej konsumentów nie chce nosić przy sobie portfela z kartą płatniczą ani tym bardziej gotówki. Dzięki wirtualnym portfelom możliwe jest dokonywanie transakcji bez wyciągania portfela z kieszeni. A żeby było jeszcze wygodniej, e-sprzedawcy oferują swoim klientom kilka opcji płatności do wyboru.

Trendy w płatnościach e-commerce – aplikacje do płatności mobilnych

Trendy w płatnościach e-commerce to przede wszystkim płatności mobilne. Aby jednak można było płacić za pomocą urządzenia mobilnego, konieczne są odpowiednie aplikacje, takie jak np. BLIK. To system płatności mobilnych, który pozwala na dokonywanie płatności online oraz w sklepach stacjonarnych.

BLIK jest bardzo szybką i wygodną metodą płatności. Z jego pomocą można także wypłacić gotówkę z bankomatu. Kod generowany dla każdej rozpoczętej transakcji jest jednorazowy i można go wykorzystać w przeciągu 2 minut od aktywowania.

Inna popularna w Polsce aplikacja do płatności internetowych to Google Pay. Podobnie jak w przypadku BLIKA, z pomocą aplikacji Google Pay można płacić zarówno w e-sklepach, jak i w tradycyjnych sklepach oraz punktach usługowych. Tę metodę płatności akceptują np.: sieć supermarketów Biedronka, Żabka, LIDL oraz Carrefour.

Inne aplikacje do płatności mobilnych e-commerce, które nie są aż tak popularne w naszym kraju to:

  • Apple Pay,
  • Alipay,
  • WeChat,
  • HCE,
  • Garmin Pay,
  • Fitbit Pay,
  • Amazon Pay.
  • PayPal.