Bardzo popularny komunikator należący do Facebooka- WhatsApp, wprowadził wersję Buisness dedykowaną dla przedsiębiorców. Oferuje ona wiele możliwości, dzięki którym komunikacja i korzystanie z biznesowych udogodnień jest naprawdę proste. Jak możemy korzystać z aplikacji WhastApp w e-biznesie?
Dla kogo aplikacja?
Biznesowy komunikator celuje w małe i średnie przedsiębiorstwa. Na początek musimy założyć profil firmy, w którym powinniśmy zawrzeć wszelkie potrzebne dla klientów informacje. Są to przede wszystkim: adres, numer telefonu, e-mail, godziny otwarcia. Możemy również ustawić dodatkowe opcje, tj. ustawienie profilu przedsiębiorstwa z danymi rejestrowymi czy opisem działalności. Nasze konto zostanie potwierdzone po powiązaniu numeru telefonu konta z firmowym numerem kontaktowym.
WhatsApp w e-biznesie- co nowego?
Po pierwsze, możemy dodać do naszego komunikatora system gotowych wiadomości, które zobaczy klient w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Możemy przygotować również wiadomości powitalne, które wyskoczą klientowi, który próbuje się z nami skontaktować.
Bardzo szybko możemy poinformować naszych odbiorców o promocjach czy aktualnej ofercie bez potrzeby wklepywania za każdym razem długich formułek do komunikatora. Pozwala to zaoszczędzić bardzo dużo czasu w kontakcie z klientem. Wiąże się również z powszechną akceptacją- automatyczne wiadomości są już znane od dawna chociażby poprzez Messenger’a.
Bez problemu możemy również zaprogramować automatyczne komunikaty, które przypomną o dostawie, czy wysyłce materiałów. Poprzez aplikację możemy też śledzić naszą przesyłkę- jest to bardzo dobre rozwiązanie dla klientów, którzy lubią wiedzieć na czym stoją.
WhatsApp w e-biznesie oferuje także statystki wiadomości. Dzięki temu możemy sprawdzić ile wiadomości zostało wysłanych, dostarczonych i przeczytanych. Badzo szybko możemy zareagować na każdy powodujący błąd w komunikacji.
Czy warto stosować WhatsApp w e-biznesie?
Jak w przypadku wszystkich innych systemów informatycznych, również zaadoptowanie WhatsAppa do procesów biznesowych może być nieco ryzykowne.
To żadna tajemnica, że komunikator przetwarza m.in. dane pracowników i klientów, zgromadzone we wbudowanych książkach adresowych smartfonów, a także przekazuje je na swoje serwery.
Takie przekazanie danych osobowych może jednak nastąpić wyłącznie w drodze pisemnej umowy.