WhatsApp w e-biznesie – jak można korzystać z tej aplikacji?

Niniejszy artykuł pod tytułem Instagram – najpopularniejsze hashtagi nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Instagram – najpopularniejsze hashtagi należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Bardzo popularny komunikator należący do Facebooka- WhatsApp, wprowadził wersję Buisness dedykowaną dla przedsiębiorców. Oferuje ona wiele możliwości, dzięki którym komunikacja i korzystanie z biznesowych udogodnień jest naprawdę proste. Jak możemy korzystać z aplikacji WhastApp w e-biznesie?

Dla kogo aplikacja?

Biznesowy komunikator celuje w małe i średnie przedsiębiorstwa. Na początek musimy założyć profil firmy, w którym powinniśmy zawrzeć wszelkie potrzebne dla klientów informacje. Są to przede wszystkim: adres, numer telefonu, e-mail, godziny otwarcia. Możemy również ustawić dodatkowe opcje, tj. ustawienie profilu przedsiębiorstwa z danymi rejestrowymi czy opisem działalności. Nasze konto zostanie potwierdzone po powiązaniu numeru telefonu konta z firmowym numerem kontaktowym.

WhatsApp w e-biznesie- co nowego?

Po pierwsze, możemy dodać do naszego komunikatora system gotowych wiadomości, które zobaczy klient w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Możemy przygotować również wiadomości powitalne, które wyskoczą klientowi, który próbuje się z nami skontaktować.

Bardzo szybko możemy poinformować naszych odbiorców o promocjach czy aktualnej ofercie bez potrzeby wklepywania za każdym razem długich formułek do komunikatora. Pozwala to zaoszczędzić bardzo dużo czasu w kontakcie z klientem. Wiąże się również z powszechną akceptacją- automatyczne wiadomości są już znane od dawna chociażby poprzez Messenger’a.

Bez problemu możemy również zaprogramować automatyczne komunikaty, które przypomną o dostawie, czy wysyłce materiałów. Poprzez aplikację możemy też śledzić naszą przesyłkę- jest to bardzo dobre rozwiązanie dla klientów, którzy lubią wiedzieć na czym stoją.

WhatsApp w e-biznesie oferuje także statystki wiadomości. Dzięki temu możemy sprawdzić ile wiadomości zostało wysłanych, dostarczonych i przeczytanych.  Badzo szybko możemy zareagować na każdy powodujący błąd w komunikacji.

Czy warto stosować WhatsApp w e-biznesie?

Jak w przypadku wszystkich innych systemów informatycznych, również zaadoptowanie WhatsAppa do procesów biznesowych może być nieco ryzykowne.

To żadna tajemnica, że komunikator przetwarza m.in. dane pracowników i klientów, zgromadzone we wbudowanych książkach adresowych smartfonów, a także przekazuje je na swoje serwery.

Takie przekazanie danych osobowych może jednak nastąpić wyłącznie w drodze pisemnej umowy.