Co oznaczają kolory w marketingu?

Niniejszy artykuł pod tytułem Instagram – najpopularniejsze hashtagi nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Instagram – najpopularniejsze hashtagi należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Odpowiednie kolory w marketingu mogą wpłynąć znacząco na zachowanie konsumenta. Mogą go zachęcić do marki, sprawić, że wykona pożądaną przez sprzedawcę akcję, a także wyeksponować pewne elementy lub cechy danego produktu i sprawić, że klient je zauważy. Co oznaczają konkretne kolory? Zapraszamy do lektury!

Kolory w marketingu, które oznaczają solidność i lojalność

Jeśli chcemy wzbudzić w kliencie poczucie, że nasza firma jest solidna, profesjonalna i może nam zaufać, najlepiej użyć w tym celu komunikatów w kolorze niebieskim. Kolor ten budzi zaufanie, kojarzy się z mądrością i bezpieczeństwem. Dlatego też chętnie korzystają z niego firmy z sektora finansów, branże technologiczne oraz przedstawiciele medycyny.

Kolory w marketingu podkreślające prestiż i luksus

Kolory w marketingu, których używa się do podkreślenia charakteru Premium danej usługi lub produktu to czerń i biel. Są one eleganckie, luksusowe i kojarzą się z profesjonalizmem. Kolory te mogą być stosowane osobno lub razem – wystarczy spojrzeć na minimalistyczne opakowania produktowe w kolorze czarno-białym producentów elektroniki lub drogich kosmetyków, by się przekonać, że to produkt z wyższej półki. Inne barwy, których można użyć do reklamy produktów luksusowych to złoto oraz srebro.

Kolory w marketingu używane do reklamy jedzenia

Jeśli chodzi o branżę gastronomiczną, tutaj dominują kolory pobudzające do działania: czerwień, pomarańczowy, żółć. Szczególnie żółć w połączeniu z czerwienią może mocno oddziaływać na kubki smakowe, a nawet wywołać uczucie głodu na tyle intensywne, że klient dokona zakupu danego artykułu spożywczego.

Kolory dla produktów dedykowanych kobietom

Jeśli chodzi o rynek produktów dedykowanych kobietom, takich jak np. kosmetyki czy perfumy, dominują barwy różowe oraz fioletowe. Co ciekawe, fiolet jest stosowany także przez firmy, które chcą uchodzić za nowoczesne, np. agencje reklamowe lub dostawców usług telekomunikacyjnych.

Kolory wyrażające powrót do natury

Inny ciekawy kolor wykorzystywany w marketingu to zieleń. Barwa ta uspokaja, kojarzy się z harmonią i naturą. Zielony kolor jest stosowany przez firmy turystyczne, marki promujące ekologiczny styl życia, a także producentów kosmetyków (zwłaszcza tych produkowanych z naturalnych składników).

Poza wymienionymi barwami dobrze jest zapoznać się z zasadami komplementarności kolorów i dobierać je razem tak, by do siebie pasowały. W ten sposób można tworzyć np. elementy graficzne typu call to action i samym tylko kolorem zachęcić klienta do kliknięcia w button i dokonania zakupu.