Trendy Social Media 2019 powoli ustępują miejsca trendom 2020. To ostatni moment na to, by wdrożyć pewne strategie w kampanii reklamowej firmy. Co jest modne na Facebooku, Instagramie i w innych Social Media? Odpowiadamy na to pytanie w dzisiejszym artykule!
Trendy social media 2019 – Facebook
Trendy, jeśli chodzi o Facebooka, to przede wszystkim częstsze przewijanie Stories niż tablic i aktualności – każda firma powinna mieć w zanadrzu nie tylko standardowe banery reklamowe, ale także materiały przygotowane specjalnie pod kątem Stories.
Kolejny trend to wzrost znaczenia płatnych reklam. Czasy, gdy tworzone przez nas wydarzenie rozrastało się naturalny sposób i gromadziło wielotysięczną publiczność już odeszły w zapomnienie. Niezależnie od tego, czy sprzedajemy odzież, czy produkujemy muzykę, czy organizujemy akcję promocyjną, warto przeznaczyć pewien budżet na płatną, dobrze stargetowaną reklamę postu z plakatem/wydarzenia/newsa.
Trendy social media 2019 – Instagram
Podobnie, jak na Facebooku, użytkownicy Instagrama coraz częściej zaczynają dzień od przeglądania InstaStories. Interesują ich newsy, które są szybko podane, których nie trzeba czytać. Grafiki, które są informatywne i krótkie, konkretne filmy.
Trendy 2019 – inne kanały Social Media
Trend związany z przeglądaniem Stories jest dostrzegalny także na Snapchacie, LinkedIn i Twitterze.
Inne trendy które można było zaobserwować w tym roku w Mediach Społecznościowych to:
- Częstsze odwiedziny w serwisie Youtube – reklama w formie video zdecydowanie przeważa nad wszelkimi innymi formami reklam w sieci,
- Jeszcze lepsza komunikacja z klientem i pielęgnowanie relacji – poprawa jakości obsługi klienta, reagowanie na bieżąco na problemy zgłaszane przez konsumentów, pokazywanie działalności „od zaplecza”, wdrażanie chatbotów działających 24/h, odpowiadanie na wszystkie komentarze,
- Wzrost znaczenia platformy LinkedIn – zwłaszcza w środowisku biznesowym,
- Budowanie wartościowego contentu – niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga, czy zamieszczasz wpisy na facebooku, publikowany content musi być wartościowy i angażujący dla Twoich klientów,
- Budowanie grup i trafianie w nisze – marki, które posiadają skonkretyzowane grupy odbiorców swoich produktów, wychodzą na tym o wiele lepiej. Łatwiej im znaleźć klientów i do nich dotrzeć. Niszowość jest więc w cenie, także w Social Media!