Marketing w praktyce – jak prowadzić działania reklamowe dla firmy

Niniejszy artykuł pod tytułem Instagram – najpopularniejsze hashtagi nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Instagram – najpopularniejsze hashtagi należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Zastanawiało Cię kiedyś jak poprowadzić działania reklamowe Twojej firmy, tak by cały proces zakończył się sukcesem? Social media, branding, case studies, czyli jak działa marketing w praktyce. Zapraszamy do lektury bloga.

Marketing mix, czyli jak oddziaływać na rynek

Zasady marketingu mix można sprowadzić do 4 x p (z angielskiego product, price, place, promotion)

  • produkt – należy określić jasno, czemu ma on służyć, jakie zadanie spełniać
  • cena – razem z polityką rabatową czy promocjami, ma odzwierciedlać jakość produktu, wartość dla nabywcy, ale też i jego markę
  • miejsce – czyli dystrybucja i logistyka, czyli odpowiedź na pytanie, jak efektywnie dotrzeć do klienta
  • promocja – wszelkie działania mające na celu wypromowanie danego produktu i dotarcie do jak największej liczby klientów

Za pomocą odpowiedniej mieszanki tych czterech narzędzi działania marketingowe mogą zadecydować sukcesie lub porażce, nie tylko strategii produktowej, ale i całego wizerunku przedsiębiorstwa w jakże konkurencyjnym otoczeniu zewnętrznym.

Marketing w praktyce – narzędzia

Social media

Największe marketingowe znaczenie przypisuje się obecnie social mediom. To przez nie dotrzeć można do największej listy klientów. Tam kształtowany jest wizerunek firmy oraz nawiązuje się większość interakcji z interesantami. Poprzez posty na profilu firmy na Facebooku czy Instagramie utrzymywana jest więź z otoczeniem zewnętrznym. Odpowiednio zaplanowana i zrealizowana promocja jakiegoś produktu odbywać się może niewielkim kosztem: jedynie poprzez inteligentne riposty, dowcipne wpisy, ciekawe zdjęcia czy konkursy.

Case studies

Działania marketingowe polegają nie tylko na panowaniu strategii promocji danego produktu, ale również nad refleksją i analizą jej wyników. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem – należy poznać powody sukcesu i czynniki, które o tym w największym stopniu zadecydowały. Jeśli zaś przedsięwzięcie zakończyło się fiaskiem – należy opracować konstruktywną konkluzję i wyciągnąć z niej wnioski na przyszłość.

Branding

Jest to budowanie świadomości marki i kreowanie jej pozytywnego wizerunku w otoczeniu zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Nie tylko w środowisku pracowników i klientów, ale także wśród partnerów biznesowych, dostawców i konkurencji. Działania te polegają na promocji akcji pro publico bono, pomocy potrzebującym, dofinansowaniu kursów lub szkoleń dzieciom z biednych rodzin albo prezentów dla domów dziecka. Udział przedsiębiorstwa w takich akcjach powinien być nagłośniony, oczywiście w wyważony sposób, we wszelkich kanałach informacyjnych. A jego pamiątką może być np.certyfikat, czy pamiątkowe zdjęcie.

Marketing w praktyce decydować może o sukcesie sprzedaży danego produktu, ale nie tylko. Jest to narzędzie do budowania świadomości marki oraz oddziaływania na otoczenie zewnętrzne firmy i tym samym budowę jej przewagi konkurencyjnej.