Jak zaistnieć w Social Media? Poradnik

0
19

Każda firma, by móc rozkręcić działalność, potrzebuje reklamy i rozgłosu. Współcześnie trudno dostrzec do klienta za pomocą standardowych środków przekazu, natomiast coraz większe znaczenia ma reklama w sieci. Jak zaistnieć w Social Media?

Jak zaistnieć w Social Media? Krok 1 – załóż fanpage na FB

Jak zaistnieć w Social Media? Pierwszym skutecznym krokiem może się okazać fanpage na Facebooku. Z jego pomocą będziemy mogli docierać do odbiorców z konkretną treścią – informować ich o nowościach, odpowiadać na ich pytania, śledzić zainteresowanie wokół marki, a także pobudzać do dyskusji związanych z produktem.

Założenie konta na FB trwa kilka minut, ale żeby profil przyciągnął klientów, potrzeba o wiele więcej czasu. Najbardziej newralgiczny moment to pierwsze kilka dni istnienia fanpage’a, dlatego warto zadbać o to, by pojawił się na nim ciekawy content. Zdjęcia, opis firmy, filmik promujący – jest wiele sposobów na to, by przyciągnąć uwagę buszujących w sieci użytkowników Facebooka!

Konto firmowe na Facebooku to oczywiście niejedyny sposób na to, by zaistnieć w Social Media. Kanałów, poprzez które można się komunikować z klientem, jest o wiele więcej! Jednym z popularniejszych jest Instagram.

Jak zaistnieć w Social Media? Krok 2 – stwórz profil na Instagramie

Jeśli zajmujemy się sprzedażą kosmetyków, prowadzimy lokal gastronomiczny lub nasza działalność dotyczy eventów, zwierząt, podróży, doskonałym kanałem Social Media, który możemy wykorzystać do promocji, jest Instagram.

Na platformie możemy zaistnieć poprzez dodawanie atrakcyjnych i estetycznych fotografii oraz opatrywanie ich hasztagami, które naprowadzą na nasz trop nowych klientów.

Jak zaistnieć w Social Media? Krok 3 – twórz, publikuj, angażuj!

Dobra kampania w mediach społecznościowych to kampania oparta o wartościowe, angażujące przekazy reklamowe.

Ważne jest, by tworzyć posty, które:

  • Są regularne,
  • Odnoszą się do najnowszych wydarzeń,
  • Są zabawne,
  • Odwołują się do emocji klienta,
  • Zachęcają do udostępnienia,
  • Zachęcają do wykonania jakiejś akcji (np. posty z call to action, posty konkursowe lub posty – ankiety).

W szczególności należy unikać nagromadzenia zbyt dużej ilości tekstu w treści posta. Należy także uważać na czas publikacji. Posty, które będą publikowane w środku nocy lub w godzinach przedpołudniowych nie odniosą zamierzonego efektu. Specjaliści od Social Media podają, by publikować posty wizerunkowe w godzinach porannych, a te, które mają na celu sprzedaż lub zaprezentowanie produktów/oferty – w godzinach wieczornych.

Firmowe konto w Social Media odgrywa ważną rolę w budowaniu rozpoznawalności marki. Dzięki niemu można zbudować relację z klientem i ją pielęgnować. Dobry kontakt z odbiorcami przedkłada się na większą sprzedaż, niezależnie od branży, dlatego to takie ważne, by prowadzić starannie firmowe kanały Social Media.