Jak prowadzić e-mail marketing dla sklepu internetowego?

0
21
Jak prowadzić e-mail marketing dla sklepu internetowego?

Na marketing e-sklepu składa się wiele czynników. Jednym z nich jest kontakt z klientami poprzez pocztę e-mail. Jak powinno się prowadzić e-mail marketing dla sklepu internetowego? Podpowiadamy!

E-mail marketing dla sklepu internetowego – jak to działa?

E-mail marketing dla sklepu internetowego to działania reklamowe prowadzone za pośrednictwem poczty e-mail. W tej formie marketingu nawiązujemy bezpośredni kontakt z naszym odbiorcą – wysyłane przez nas wiadomości trafiają najczęściej na prywatną skrzynkę klienta, który wyraził zgodę na subskrypcję naszych materiałów. Innymi słowy, taki klient otrzymuje od nas newsletter.

Obecnie tworzenie listy mailingowej jest o wiele prostsze niż kiedyś. Większość platform sklepowych posiada moduł umożliwiający wysyłanie do klientów newslettera. Możliwe jest także pobieranie baz z rejestrów klientów, z którymi już aktualnie współpracujemy.

E-mail marketing dla sklepu internetowego, czyli generator sprzedaży

E-mail marketing to narzędzie, które powstało po to, by generować sprzedaż. W sytuacji, gdy wyślemy informację o nowościach produktowych, bony rabatowe lub przypomnienie o nadchodzącej akcji promocyjnej do 100 klientów, z reguły kilku z nich wykona oczekiwaną przez nas reakcje, czyli kliknie/kupi/odwiedzi stronę internetową, którą polecamy. Te kilka procent skuteczności to tzw. współczynnik konwersji, czyli miara tego, ilu spośród zdobytych subskrybentów wykona oczekiwaną przez nas akcję.

Aby współczynnik ten był wysoki, przede wszystkim zaleca się rozsyłać newsletter tylko do tych klientów, których pozyskaliśmy naturalnie, czyli takich, którzy już kiedyś dokonali u nas zakupu, lubią nasze produkty, czekali na premierę itd. Ważna jest także forma i treść maila. Standardowe formułki nie tylko nie zaciekawią, ale i znudzą klientów, dlatego warto zadbać o estetyczny wygląd wizualny i oryginalną treść wiadomości.

Jak uniknąć spamowania?

Maile rozsyłane do klientów powinny być:

  • Spersonalizowane,
  • Użyteczne dla odbiorcy,
  • Chwytliwe i zachęcające do sprawdzenia,
  • Wzbudzające zaufanie,
  • Estetyczne.

Jeśli nie chcemy trafić do skrzynki ze spamem, warto pamiętać o tym, by nie używać przesadnie dużych liter w temacie maila. Nie należy przesadzać także z ilością użytych znaków interpunkcyjnych, np. wykrzykników oraz z ilością grafik w załączniku.