Fulfilment dla e-commerce, czyli jak poprawić funkcjonowanie e-sklepu

0
26
Fulfillment dla e-commerce, czyli jak poprawić funkcjonowanie e-sklepu

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce niesie za sobą wiele możliwości, ale też i trudności. Jednym z problemów, z którym prędzej czy później trzeba się uporać, jest obniżenie jakości obsługi. Jak do tego nie dopuścić? Warto poznać usługę fulfilment dla e-commerce!

Fulfilment dla e-commerce – na czym polega outsourcing usług logistycznych?

Wraz z coraz większą popularnością zakupów przez Internet, rosną także oczekiwania klientów. W szczególności dotyczy to obsługi procesu zamówieniowego i obsługi posprzedażowej. W trosce o rozwój biznesu coraz więcej firm decyduje się na powierzenie niektórych aspektów prowadzenia sklepu zewnętrznym firmom, czyli outsourcing.

Jedną z popularnych form outsourcingu jest outsourcing logistyki. W ramach tej usługi sklep internetowy otrzymuje kompleksową obsługę procesu zamówieniowego. Sprzedawca może więc liczyć na:

  • Pakowanie towaru,
  • Etykietowanie towaru,
  • Kompletowanie zamówień,
  • Wysyłkę do klienta.

To rozwiązanie, które znacznie ułatwia prowadzenie sklepu, ponieważ można się skupić tylko i wyłącznie na sprzedaży i marketingu. Na czym polega fulfilment dla e-commerce?

Fulfilment dla e-commerce, czyli jak rozwinąć e-biznes

Zapotrzebowanie e-sprzedawców na usługi logistyczne wciąż rośnie. Nic więc dziwnego, że operatorzy logistyki rozbudowują swoje oferty zgodnie z potrzebami rynku. Jedną z nowszych oferowanych przez firmy logistyczne usług jest fulfilment. Definicję tego pojęcia można odnaleźć między innymi na stronie internetowej polskiej firmy logistycznej Alt Master Logistyka: altmasterlogistyka.pl.

Zgodnie z nią, fulfilment to czynności, które mają na celu wspomaganie realizacji zamówień. Innymi słowy, jest to przechowywanie towarów w imieniu sprzedawcy, ich przepakowywanie oraz konfekcjonowanie. Na fulfilment decydują się przede wszystkim te firmy, które zaobserwowały u siebie rosnącą ilość zamówień. W pewnym momencie sklepowy magazyn przestaje wystarczać, ponieważ jest w nim za mało miejsca. Kłopotliwa jest także wysyłka i w rezultacie pracownicy są mocno obciążeni różnego rodzaju obowiązkami, nie tylko sprzedażowymi.

Aby usprawnić oba procesy, zarówno sprzedażowy, jak i posprzedażowy i usprawnić funkcjonowanie e-sklepu, warto zdecydować się na outsourcing logistyki. Dzięki temu rozwiązaniu można także zredukować koszty prowadzenia biznesu. Zamiast wynajmować nową powierzchnię magazynową i zatrudniać pracowników, można się skupić po prostu na sprzedaży.