Facebook Messenger Bot – jak to narzędzie może wesprzeć sprzedawcę?

Niniejszy artykuł pod tytułem Instagram – najpopularniejsze hashtagi nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Instagram – najpopularniejsze hashtagi należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Użytkowników korzystających z komunikatorów stale przybywa.Firmy zdają sobie z tego sprawę i próbują być w stałym kontakcie online ze swoimi klientami. Jak może im w tym pomóc Facebook Messenger Bot?

Facebook Messenger Bot – podstawowe informacje

Najlepszym sposobem do nawiązania relacji, także biznesowych, jest rozmowa. Fakt ten potwierdza powstawanie coraz większej ilości zamkniętych grup dyskusyjnych. Messenger natomiast stanowi pewien rodzaj połączenia między markami i ich odbiorcami. Niesie on postać komunikacji osobistej. To przez komunikator użytkownicy zadają nam pytania. Te z kolei powielają się bardzo często, a my nie mamy czasu, aby na każde odpisywać. I tu właśnie sprawdzi się Facebook Messenger Bot, który zrobi to za nas.

Facebook Messenger Bot – zalety

Głównymi zaletami używania automatycznych botów w komunikacji to:

  • możliwość pokazania w aplikacji tożsamości naszej marki
  • płynność w kontakcie z kleintem
  • boty są prostsze w rozwoju i rozpowszechnianiu wśród klientów niż aplikacje
  • posiadanie chatbota na Messengerze otwiera możliwość  dotarcia do masy ludzi na całym świecie, co byłoby niemożliwe przez zwyczajny client service
  • sprawienie, że interakcje z naszą marką stają się bardziej osobiste i przyjemne- możemy poznać użytkownika podczas rozmowy i błyskawicznie reagować
  • przyspieszenie procesu sprzedaży

Facebook Messenger Bot – jak go wdrożyć?

Jest to stosunkowo prosta operacja, nie wymagająca skomplikowanego oprogramowania. Wystarczy szybka i łatwa integracja gotowego narzędzia z posiadaną przez nas platformą sprzedażową.

To, na co powinniśmy zwrócić uwagę to zapytanie dostawcy o możliwość przetestowania bota. Powinniśmy się też dopytać o bezobsługowe działanie oraz wsparcie techniczne.

Ważne jest, aby narzędzie umożliwiało przełączenie komunikacji automatyczne na komunikację osobistą z naszym social media managerem. Czasem kontakt z przedstawicielem marki jest niezbędny i klient powinien mieć taką możliwość.

Dodatkowymi atutami współpracy z dostawcą bota mogą być:

  • hostowanie na serwerach dostawcy
  • stały monitoring
  • regularna aktualizacja API

Facebook Messenger Bot – to nie moda tylko konieczność

Komunikatory mają coraz większy wpływ na komunikację z naszymi klientami. Jeżeli przyjrzymy się rozwoju tego kanału komunikacji to zobaczymy, że firmy, które skutecznie używają chatbota zyskały ogromną przewagę, a także nowy, konwersacyjny charakter. Tak więc, gdy myślimy o sukcesie to Facebook Messenger Bot jest dla nas koniecznością.