Użytkowników korzystających z komunikatorów stale przybywa.Firmy zdają sobie z tego sprawę i próbują być w stałym kontakcie online ze swoimi klientami. Jak może im w tym pomóc Facebook Messenger Bot?
Facebook Messenger Bot – podstawowe informacje
Najlepszym sposobem do nawiązania relacji, także biznesowych, jest rozmowa. Fakt ten potwierdza powstawanie coraz większej ilości zamkniętych grup dyskusyjnych. Messenger natomiast stanowi pewien rodzaj połączenia między markami i ich odbiorcami. Niesie on postać komunikacji osobistej. To przez komunikator użytkownicy zadają nam pytania. Te z kolei powielają się bardzo często, a my nie mamy czasu, aby na każde odpisywać. I tu właśnie sprawdzi się Facebook Messenger Bot, który zrobi to za nas.
Facebook Messenger Bot – zalety
Głównymi zaletami używania automatycznych botów w komunikacji to:
- możliwość pokazania w aplikacji tożsamości naszej marki
- płynność w kontakcie z kleintem
- boty są prostsze w rozwoju i rozpowszechnianiu wśród klientów niż aplikacje
- posiadanie chatbota na Messengerze otwiera możliwość dotarcia do masy ludzi na całym świecie, co byłoby niemożliwe przez zwyczajny client service
- sprawienie, że interakcje z naszą marką stają się bardziej osobiste i przyjemne- możemy poznać użytkownika podczas rozmowy i błyskawicznie reagować
- przyspieszenie procesu sprzedaży
Facebook Messenger Bot – jak go wdrożyć?
Jest to stosunkowo prosta operacja, nie wymagająca skomplikowanego oprogramowania. Wystarczy szybka i łatwa integracja gotowego narzędzia z posiadaną przez nas platformą sprzedażową.
To, na co powinniśmy zwrócić uwagę to zapytanie dostawcy o możliwość przetestowania bota. Powinniśmy się też dopytać o bezobsługowe działanie oraz wsparcie techniczne.
Ważne jest, aby narzędzie umożliwiało przełączenie komunikacji automatyczne na komunikację osobistą z naszym social media managerem. Czasem kontakt z przedstawicielem marki jest niezbędny i klient powinien mieć taką możliwość.
Dodatkowymi atutami współpracy z dostawcą bota mogą być:
- hostowanie na serwerach dostawcy
- stały monitoring
- regularna aktualizacja API
Facebook Messenger Bot – to nie moda tylko konieczność
Komunikatory mają coraz większy wpływ na komunikację z naszymi klientami. Jeżeli przyjrzymy się rozwoju tego kanału komunikacji to zobaczymy, że firmy, które skutecznie używają chatbota zyskały ogromną przewagę, a także nowy, konwersacyjny charakter. Tak więc, gdy myślimy o sukcesie to Facebook Messenger Bot jest dla nas koniecznością.