E-commerce pierwsze kroki – co warto wiedzieć?

0
18
E-commerce pierwsze kroki - co warto wiedzieć?

Coraz więcej firm decyduje się na to, by poza sklepem stacjonarnym prowadzić także sklep internetowy. Jak postawić w e-commerce pierwsze kroki? Czy są jakieś skuteczne sposoby na to, by rozkręcić szybko biznes w sieci? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule!

E-commerce – dlaczego warto?

Prowadzenie sklepu internetowego równolegle ze sklepem stacjonarnym to bardzo dobry pomysł, ponieważ prowadzi on do zwiększenia zasięgów, zwiększenia widoczności i rozszerzenia wpływów, a tym samym osiągnięcia lepszych sukcesów sprzedażowych. Zakupy przez Internet są określane przez konsumentów jako prostsze, szybsze i wygodniejsze od standardowych, dlatego warto zbudować silną markę także w sieci. Jak postawić w e-commerce pierwsze kroki?

E-commerce pierwsze kroki – od czego zacząć?

Jeśli e-sklep będzie naszym pierwszym biznesem, pierwszy krok do jego rozpoczęcia to wymyślenie nazwy sklepu, wykupienie pasującej do nazwy domeny oraz zarejestrowanie działalności gospodarczej.

Aby nasz sklep mógł w ogóle zaistnieć, ważny będzie wybór hostingu – jest to miejsce na serwerze, który pracuje 24 h / dobę i w którym możemy umieszczać pliki niezbędne do działania strony internetowej. Ważna jest także platforma e-commerce, na której zostanie osadzony e-sklep. Z wielu różnych względów warto w tym miejscu zainteresować się platformą WordPress!

E-commerce pierwsze kroki – reklama

Działania reklamowe w obrębie naszego sklepu to nie tylko promowanie produktów na Facebooku. To także stałe pozycjonowanie oraz tworzenie treści na stronie internetowej (np. opisów produktowych) zgodnie z zasadami SEO. W nazwie sklepu i tym samym adresie strony internetowej powinno się znaleźć słowo kluczowe ważne dla branży, w której działamy. Słowa kluczowe, zarówno zwykłe frazy, jak i frazy z długim ogonem powinny się znajdować także na podstronach budujących nasz sklep. Warto zatrudnić osobę, która zajmie się copywritingiem SEO i pomoże nam uwidocznić sklep w Google!

O czym jeszcze warto pamiętać?

Jeśli chodzi o kwestie nielogistyczne, a dotyczące tylko i wyłącznie Internetu, warto pamiętać także o tym, by:

  • Strona internetowa sklepu była responsywna – tj. wyświetlała się poprawnie na różnych urządzeniach mobilnych,
  • Kupujący mieli do wyboru różne metody płatności,
  • Kupujący mieli do wyboru różne metody (i ceny) dostawy,
  • Na stronie internetowej sklepu znalazł się regulamin oraz FAQ (najczęściej zadawane pytania).